RAIN MAN FLYTTAS FRAM TILL HÖSTEN 2021

Nu kan du som har fått presentkort boka biljetter till hösten 2021! Biljetterna till allmänheten släpps den 4 november.


Du måste godkänna marknadsförings-cookies för se videon.

Bästa gäst!

Tyvärr har ett nytt tungt beslut tvingats tas gällande Rain Man, på grund av de rådande restriktionerna och de osäkra omständigheterna i samband med Coronapandemin. Beslutet innebär att produktionsbolagen Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain inte kan sätta upp föreställningen Rain Man på Oscarsteatern i vår som planerat, utan vi får istället blicka fram mot en premiär nästa höst med det nya premiärdatumet 10 sep 2021. Vi har förmånen att dagligen få jobba med att sprida glädje till andra människor och att nu inte få det och behöva göra er besvikna känns därför extra ledsamt.

Värdet på era biljetter kommer att omvandlas till ett nytt presentkort att lösa in senast 31 december 2021. Presentkortet kommer att gälla alla föreställningar av Rain Man på Oscarsteatern, Saturday Night Fever på China Teatern under höstsäsongen 2021 samt kommande föreställningar på samma teatrar vårsäsongen 2022. Presentkortet skickas ut till er i vecka 43 och från den 28 oktober, när höstbiljetterna släpps, kan du boka dina biljetter på den här sidan. (Psst. Vi skickar en påminnelse samma dag som biljetterna släpps.)

Att Coronapandemin skulle få så omfattande konsekvenser var svårt att förstå när den drabbade oss och övriga världen i början av året. Det har varit ett hårt slag för kulturbranschen med restriktionerna om allmänna sammankomster som i praktiken gav oss näringsförbud. Vi beklagar verkligen att även ni drabbas än en gång. Vi vet att ni är många som är sugna på att få dela en upplevelse i en teatersalong och tro oss - det är vi med! Även om det känns långt fram nu kan vi garantera att föreställningen är värd att vänta på!

Har du frågor till oss skickar du dem till hej@oscarsteatern.se men vi vill förvarna om att det just nu tyvärr kan dröja innan du får svar på mailen. Vi hoppas istället att vi lyckats få med svaren på de flesta frågor som dyker upp på vår ”Frågor och Svar”-del längre ner. Missa inte att läsa där innan du kontaktar oss eftersom svaret på din fråga kan finnas där!

Vi vill verkligen tacka er våra kunder som har tålamod med oss i dessa konstiga, oförutsägbara tider. Tyvärr har vi ingen möjlighet att återbetala några biljetter utan vi ser fram emot att istället välkomna er för att njuta av fina föreställningar hos oss i framtiden. Ni skall veta det, att allt det stöd ni ger oss under den här tiden får oss att kämpa vidare och vi längtar efter att få bjuda er på riktigt bra underhållning snart igen!


Frågor och Svar

Här nedan hoppas vi du hittar svar på alla dina frågor om vår flytt av Rain Man till hösten 2021

Varför kan ni inte genomföra föreställningarna i vår?

En så här stor uppsättning kräver både framförhållning och stora resurser, så även om lättnader på restriktionerna införs (med upp till 500 i publiken med 1 meter mellan sällskapen) så räcker dessvärre inte en halvfull salong för att täcka de kostnader som är förenade med en föreställning i denna storlek. Regeringen har också varnat för att restriktionerna snabbt kan behöva införas igen. Att då bli tvungna att ställa in med kort varsel skulle vara förödande, både för vår personal och för er gäster. Vi tror att vi och ni får en bättre upplevelse av att denna föreställning spelas lite längre fram och att vi då i höst får en avslappnad, trygg och fin stund på teatern!

Vad händer med min nuvarande biljett?

Din biljett till i vår makuleras och blir ogiltig. Du kommer istället att få ett nytt presentkort på hela köpets summa skickat till den angivna e-posten du använde dig av när du köpte dina biljetter. När bokningen öppnat för höstsäsongen 2021 så kan du använda det för att boka nya biljetter. Har du köpt dina biljetter via ett annat bolag än Tickster, Showtic eller direkt på teatern, så behöver du kontakta det bolaget.

Blir jag automatiskt ombokad till nytt datum?

Nej, du får ett presentkort på samma värde du hade köpt biljetter för till vårsäsongen 2021, och behöver själv boka dina nya biljetter. Detta för att det ska bli så flexibelt som möjligt för dig att själv välja nytt föreställningsdatum.

När kan jag boka ny biljett till Rain Man?

Biljetterna släpps den 28 oktober på den här sidan, enbart för er som hade biljetter till vårsäsongen. För allmänheten släpps biljetterna 4 november. Passa på att boka innan dess för att säkra de platser och det datum ni vill ha.

Vad kommer presentkortet gälla för?

Presentkortet kommer gälla för de föreställningar Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain producerar på Oscarsteatern (Rain Man höstsäsongen 2021) eller China Teatern (Saturday Night Fever höstsäsongen 2021) samt repertoaren vårsäsongen 2022. Biljetter till vårsäsongen brukar vanligtvis släppas i oktober.

Hur länge är presentkortet giltigt?

Det är giltigt t.o.m. 31 december 2021. Det betyder att ditt köp av nya biljetter måste ske innan dess, men själva teaterbesöket kan också genomföras efter utgångsdatumet så länge biljetterna köpts innan utgångsdatumet. Presentkortets giltighet kan inte förlängas.

Kan man få återbetalning av biljetterna istället för presentkort?

Nej, tyvärr har vi ingen möjlighet att återbetala biljetterna utan erbjuder ombokning eller presentkort som kompensation.

Jag har köpt till av- och ombokningsskydd på min bokning till hösten. Vad händer med detta?

Beloppet för av- och ombokningsskyddet kommer att överföras till det nya presentkortet så att du kan köpa ett nytt sådant tillägg ihop med dina framtida biljetter. Reglerna kring dessa skydd är att pengarna vid avbokning återbetalas till samma betalmedel de köptes med, dvs i ditt fall ett presentkort. Detta gör det verkningslöst att nyttja skyddet nu eftersom ni ändå får kompensation i form av presentkort.

Får jag tillbaka pengarna för min middagsmeny eller tillvalsprodukt jag köpt, tex garderob?

Värdet på garderob, programblad, middagsmeny och liknande kommer läggas in på presentkortet tillsammans med biljettsumman. På det sättet kan du enkelt köpa precis samma biljett/menybiljett/tillvalsprodukt till vårens föreställningar och få just den upplevelse du önskade dig av oss, bara lite längre fram i tiden!

Hur gör jag med mina utgifter för hotell och resa?

Du behöver kontakta ditt hotell/din researrangör och höra vad de har för ombokningsregler och om du kan få hjälp att boka om till hösten 2021. Har ni i samband med föreställningen bokat en hotellövernattning på Scandic Grand Central eller Elite Adlon Hotel, vänligen kontakta respektive hotellbokning.

Vem ska jag kontakta för synpunkter och övriga frågor angående de flyttade föreställningarna?

Maila oss på hej@oscarsteatern.se Vi vill förvarna om att vi har stor belastning just nu och därför kan det dröja innan vi kan svara på ditt brev men vi gör vårt yttersta för att svara på din fråga så snart vi kan.

Jag har inte fått mitt presentkort?

Om det i början av vecka 44 inte kommit något presentkort, kolla först gärna din skräppost. Om det inte hamnat där kontakta oss på info@showtic.se så skickar vi det på nytt.