HÖSTENS FÖRESTÄLLNINGAR FRAMFLYTTADE TILL VÅREN 2021

Rain Man Oscarsteatern

Du måste godkänna marknadsförings-cookies för se videon.

Sedan söndagen den 29 mars står stor del av kultursverige och liveunderhållningen still sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (covid-19) framfart i världen. Vi på Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain har hoppats och väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi beslutet att flytta vår produktion av Rain Man på Oscarsteatern till vårsäsongen 2021.

Beslutet att flytta RAIN MAN till 2021 tar  vi NU så att alla, både gäster och personal,  kan känna sig trygga när ni och vi vistas på Oscarsteatern. Vi längtar så efter att få dela skratt, rys, gemenskap och glädje i vår salong och hoppas tiden ska gå fort!

Vi är väldigt glada att kunna meddela att vi fått med hela ensemblen och alla kreatörer att flytta fram premiären till 6 januari 2021 och då kunna erbjuda er en positiv, avslappnad och kul teaterupplevelse!

Ni kommer att få ett presentkort på hela summan som ni lagt på ert köp, skickat till samma e-post ni bokade med. Presentkortet kommer gälla i ett år från utfärdandet och gäller alla föreställningar av Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern vårsäsongen 2021, samt kommande produktioner på samma teatrar höstsäsongen 2021. Vill du vara säker på att se just Rain Man och säkra just de platserna du vill ha uppmuntrar vi dig att boka dina biljetter så snart du får ditt presentkort då vi i samband med detta också släpper upp alla vårens biljetter. Först till kvarn! Information om hur du bokar dina nya biljetter hittar du på det nedladdningsbara presentkortet som mailas till dig via Tickster under vecka 26.

Inga biljetter kommer att återbetalas* utan vi ser fram emot att välkomna er till oss för att njuta av denna ljuvliga succéföreställning i vår istället!

Har du frågor till oss skickar du dem till hej@oscarsteatern.se men vi vill förvarna om att det just nu tyvärr kan dröja innan du får svar på mailen. Vi hoppas istället att vi lyckats få med svaren på de flesta frågor som dyker upp på vår ”Frågor & Svar”-del längre ner på sidan. Missa inte att läsa där innan du kontaktar oss, då du där hittar många svar!

Vi beklagar eventuellt besvär flytten medför er. Denna vår har vänt allt uppochner och det har blivit tydligare än någonsin hur mycket vi älskar att producera bra underhållning, glädja, beröra och dela dessa liveupplevelser med er – vår publik!

Vi längtar så efter att möta er igen! Till dess kan vi mötas digitalt på Oscarsteaterns och Showtics Facebooksidor och Instagram @oscarsteatern @showtic

Var rädda om er!

 

* Den 15 juni tog ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) ett vägledande beslut för arrangörer, som behövt ställa in eller flytta evenemang p.g.a. Corona. Beslutet innebär att arrangörer som har med en klausul som friskriver arrangören från den här typen av oförutsedda händelser (Force Majeure) i sina biljettvillkor inte behöver återbetala biljetter för evenemanget. Läs mer här! I våra köpvillkor (som godkänns vid köp) finns en sådan klausul och är en nödvändig förutsättning för att stora musikal- och teatersatsningar, som sker med enbart privata medel, ska kunna existera och arrangeras. Läs våra bokningsvillkor HÄR

För oss har det dock alltid varit självklart att kompensera alla gäster som drabbas och vi har därför ombokat till nya biljetter eller givit hela bokningens värde som presentkort. Varmt tack för allas förståelse och vi ser fram emot att få återse er i salongerna och bjuda på bra underhållning så snart vi får spela igen!


Frågor och Svar

Här nedan hoppas vi du hittar svar på alla dina frågor om vår flytt av Rain Man till 2021!

Vad händer med min biljett?

Du kommer att få ett presentkort på hela köpets summa skickat till den angivna e-posten du använde dig av när du köpte dina biljetter och så fort du fått det (i slutet av juni) kan ni boka nya biljetter. Har du köpt dina biljetter via ett annat bolag än Tickster, Showtic eller direkt på teatern, så behöver du kontakta det bolaget.

När kan jag boka ny biljett till Rain Man?

I samband med att presentkorten skickas ut, kommer vi släppa biljetter till vårsäsongen av Rain Man.

Vad kommer presentkortet gälla för?

Presentkortet kommer gälla för de föreställningar Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain producerar på Oscarsteatern (Rain Man våren 2021) eller China Teatern (Saturday Night Fever våren 2021) samt repertoaren hösten 2021. Biljetter till hösten brukar vanligtvis släppas i mars.

Hur länge är presentkortet giltigt?

Från utfärdandet är det giltigt ett (1) år. Det betyder att ditt köp av nya biljetter måste ske inom ett år, men själva teaterbesöket kan också genomföras efter utgångsdatumet så länge biljetterna köpts innan utgångsdatumet. Presentkortets giltighet kan inte förlängas.

Hur länge spelas Rain Man?

Den spelas enbart våren 2021 på Oscarsteatern.

Jag har köpt till av- och ombokningsskydd på min bokning. Kan jag få hela biljetten återbetald?

Ja, det kan du så länge du avbokar senast 30 dagar innan föreställningen skulle ägt rum. Du måste kontakta biljettkassan för att få hjälp med administreringen av detta.

Får jag tillbaka pengarna för min middagsmeny eller tillvalsprodukt jag köpt, tex garderob?

Värdet på garderob, programblad, middagsmeny och liknande kommer läggas in på presentkortet tillsammans med biljettsumman. På det sättet kan du enkelt köpa precis samma biljett/menybiljett/tillvalsprodukt till kommande föreställningar och få just den upplevelse du önskade dig hos oss, bara lite längre fram i tiden!

Kan jag välja att få återbetalning av min biljett?

Återbetalning är tyvärr inte möjlig, då detta faller under Force Majeure. Enligt lag från Sveriges regering får vi inte bedriva verksamhet med mer än 50 personer i nuläget. Enligt ARN är detta en Force Majeure-situation som kan regleras i arrangörens egna bokningsvillkor. Läs mer i våra bokningsvillkor här. 

Men Konsumentverkets säger att man har rätt till återbetalning av sina biljetter för inställda och framflyttade föreställningar?

Enligt vägledande beslut från ARN den 15 juni är arrangörer inte återbetalningsskyldiga så länge de har med en klausul om Force Majeure i sina köpvillkor. Våra biljettvillkor (som godkänns vid köp) innehåller just en sådan klausul. Hade vi inte haft dessa villkor hade situationen varit annorlunda. Läs mer om beslutet här!

Vilka åtgärder vidtar ni på arenan?

Självklart kommer vi följa Folkhälsomyndigheternas rekommendationer i framtiden och se till att stärka upp städ- och hygienrutiner för att säkerställa att du har en ren miljö att vistas i med så säkra flöden som möjligt, utifrån de förutsättningar som då råder.

Hur gör jag med mina utgifter för hotell och resa?

Du behöver kontakta ditt hotell/din researrangör och höra vad de har för ombokningsregler och om du kan få hjälp att boka om till 2021. Har ni i samband med föreställningen bokat en hotellövernattning på Scandic Grand Central eller Elite Adlon Hotel, vänligen kontakta respektive hotellbokning.

Vem ska jag kontakta för synpunkter och övriga frågor angående de flyttade föreställningarna?

Maila oss på hej@oscarsteatern.se Dock vill vi förvarna om att vår biljettkassa har lägre bemanning under sommaren pga semester och permitteringar och därför kan det dröja innan vi kan svara på ditt brev.

Jag har inte fått mitt presentkort?

Om det i slutet av juni inte kommit något presentkort kolla först gärna din skräppost, om det inte hamnat där kontakta oss på hej@oscarsteatern.se