Hållbarhet

Showtic ingår i den börsnoterade upplevelsekoncernen Moment Group och precis som för alla verksamheter i koncernen ser vi arbetet med hållbarhet som en resa. Att erbjuda upplevelser är inte bara en god affärsidé, det bidrar också till ett mer hållbart samhälle, där gemenskap och välbefinnande står i centrum. Men, det innebär inte att vi kan slå oss till ro.

Inom Moment Group pågår ett arbete med att skapa en övergripande strategi för hållbarhetsarbetet med målsättningar på koncernnivå och sedan adderar vi på Showtic, som en av verksamheterna, våra specifika initiativ anpassade för just oss.

CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) Från och med årsredovisningen för 2025 omfattas Moment Group av CSRD, EU:s nya lagkrav om hållbarhetsrapportering. Lagkravet syftar till att förbättra företags rapportering och transparens kring hållbarhetsfrågor som rör miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning. Just nu bygger vi inom koncernen gemensamma strukturer genom att bland annat samla data och information i ett system för rapportering.

Hållbarhetsstrategin Vår gemensamma strategi för hållbarhet bygger på en enkel men kraftfull filosofi: att alltid bli bättre. På Showtic ser vi hållbarhetsarbetet som en resa, med målet att varje dag göra mer än vi gjorde igår. Det är genom ständiga förbättringar vi skapar en verklig och långsiktig förändring.

Välkommen att läsa mer om koncernens hållbarhetsarbete på Moment Groups hemsida – och fortsätt gärna följa vår hållbarhetsresa!

Läs mer här:

Hållbarhet - Moment Group

Värdekedja

Hållbarhet - värdekedja