RAIN MAN

En underbar och hjärtevärmande FEELGOOD-föreställning med Jonas Karlsson och Robert Gustafsson!

En underbar och hjärtevärmande FEELGOOD-föreställning med Jonas Karlsson och Robert Gustafsson!

Oscarsteatern • 29 Okt, 2021 - 30 Jan, 2022
Aftonbladet:
Expressen:
Partners

Viktig information - Rain Man

Uppdaterat 5 maj 2021 kl. 10:00

PREMIÄREN FRAMFLYTTAD TILL 8 OKTOBER

Äntligen rör vi oss mot ljusare tider och vi kan börja föreställa oss ett liv utan att corona-pandemin präglar vår vardag och våra val. Dock har utvecklingen gått lite långsammare än vi hoppats och restriktionerna om allmänna sammankomster har ännu inte kunnat hävas. Detta gör att vi tror att det finns en liten uppstartssträcka efter sommaren innan vi, och publiken, är redo att dra igång för fullt igen. Därför har vi tagit beslutet att skjuta på premiären av Rain Man till 8 okt och vi kan knappt bärga oss till dess!

Varje enskild berörd gäst med biljetter till 10 sep-3 okt har blivit kontaktad om detta och får under vecka 19-20 ett värdebevis att så att ni själva kan gå in och boka om er till ett datum ni önskar under hösten och vintern.

Har du några funderingar eller undringar gällande flytten så hittar du de flesta svaren här nedan. Har du några ytterligare frågor så ber vi dig maila hej@oscarsteatern.se men vi ber om överseende om det tar lång tid för oss att svara just nu.

Har du bokat dina biljetter via ett resebolag, bussbolag eller via andrahands-försäljare så ber vi dig att kontakta dem.

Du måste godkänna marknadsförings-cookies för se videon.


Frågor och Svar

Här nedan hoppas vi du hittar svar på alla dina frågor om vår flytt av premiären på Rain Man

Vad händer med min nuvarande biljett?

Du kommer att få ett värdebevis på hela köpets summa skickat till den angivna e-posten du använde dig av när du köpte dina biljetter. Har du köpt dina biljetter via ett annat bolag än Tickster, Showtic eller direkt på teatern, så behöver du kontakta det bolaget.

Blir jag automatiskt ombokad till nytt datum?

Nej, du får ett värdebevis på samma värde du hade köpt biljetter för, och behöver själv boka dina nya biljetter. Detta för att det ska bli så flexibelt som möjligt för dig att själv välja nytt föreställningsdatum.

Du kan dock få hjälp med ombokningen av biljetterna till nytt datum om du kontaktar oss på hej@oscarsteatern.se eller ringer till 08-20 50 00.

Vad gäller värdebeviset för?

Värdebeviset gäller för de föreställningar Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain producerar på Oscarsteatern och China Teatern.

Hur länge är värdebeviset giltigt?

För kunder som blir flyttade från september- och oktoberföreställningar 2021 är giltighetstiden till 31 maj 2022.

För kunder som flyttats från hösten 2020 till våren 2021:s föreställningar är giltighetstiden t.o.m. 31 december 2021.

Giltighetstiden anger det datum då ditt köp av nya biljetter måste ha skett, men själva teaterbesöket kan också genomföras efter utgångsdatumet så länge biljetterna köpts innan utgångsdatumet. Värdebevisets giltighet kan inte förlängas.

Kan man få återbetalning av biljetterna istället för värdebevis?

Nej, tyvärr har vi ingen möjlighet att återbetala biljetterna utan erbjuder ombokning eller värdebevis som kompensation

Jag har köpt till av- och ombokningsskydd på min bokning till hösten. Vad händer med detta?

Beloppet för av- och ombokningsskyddet kommer även det att överföras till det nya värdebeviset. Vill du köpa till avbokningsskydd på dina nya biljetter är det från och med nu en mer generös och flexibel evenemangsförsäkring som erbjuds av MySafety som du får göra ett tillägg för att köpa till.

Om du vill nyttja ditt befintliga avbokningsskydd kontakta biljettkassan. Är biljetterna köpta med ett värdebevis kommer återbetalning också ske till ett värdebevis, se villkoren https://showtic.se/om-showtic/bokningsvillkor/

Kan jag boka avbeställningsskydd på biljetterna?

Ja, vi har ett nytt samarbete med försäkringsbolaget MySafety som erbjuder en bra och mer generös försäkring som ger möjlighet att avboka biljetterna för en rad olika anledningar, ända fram till att tidpunkten för att evenemanget äger rum. Försäkringen kostar 99kr/biljett och ger dig som kund ett betydligt bättre och mer flexibelt skydd än det som tidigare erbjudits. Läs mer om villkoren www.mysafety.se/villkor/evenemangsforsakring.

Vad händer om föreställningen blir flyttad ytterligare pga corona-restriktioner?

Har du MySafetys evenemangsförsäkring så kan du få dina pengar tillbaka om du önskar. Har du inte försäkringen så har arrangören rätt att flytta föreställningen 13 månader och då erbjuda dig nya datum.

Får jag tillbaka pengarna för min middagsmeny eller tillvalsprodukt jag köpt, tex garderob?

Värdet på garderob, programblad, middagsmeny och liknande kommer läggas in på värdebeviset tillsammans med biljettsumman. På det sättet kan du enkelt köpa precis samma biljett/menybiljett/tillvalsprodukt till nästa års föreställningar och få just den upplevelse du önskade dig av oss, bara lite längre fram i tiden!

Hur gör jag med mina utgifter för hotell och resa?

Du behöver kontakta ditt hotell/din researrangör och höra vad de har för ombokningsregler och om du kan få hjälp att boka om. Har ni i samband med föreställningen bokat en hotellövernattning på Scandic Grand Central eller Elite Adlon Hotel, vänligen kontakta respektive hotellbokning.

Vem ska jag kontakta för synpunkter och övriga frågor angående de flyttade föreställningarna?

Maila oss på hej@oscarsteatern.se Vi vill förvarna om att vi har stor belastning just nu och därför kan det dröja innan vi kan svara på ditt brev men vi gör vårt yttersta för att svara på din fråga så snart vi kan.

Jag har inte fått mitt värdebevis?

Om det fortfarande inte kommit något värdebevis två veckor efter att du fick informationen om det uppskjutna teaterbesöket, kolla först gärna din skräppost (värdebevis-mailet har avsändare Tickster) Om det inte hamnat där kontakta oss på hej@oscarsteatern.se så skickar vi det på nytt.

Köp biljett RAIN MAN · Från 275kr