Betalning

Biljetterna som säljs på Showtic är därmed alltid förstahandsbiljetter direkt från produktionen, genom att köpa biljetter via Showtic handlar du med den officiella biljettleverantören. Showtic AB förmedlar biljetter, boende, transporter och/eller andra därmed förenliga produkter och tjänster för den ansvariga arenans/arrangörens/leverantörens räkning och är själv endast ombud.

Kundservice

Måndag - fredag kl. 9:00 - 16:30 (lunchstängt kl. 12:00 - 13:00)

0771 - 13 43 00

Kundserviceformulär

Vi svarar på din fråga inom 48 timmar

Skicka din fråga till kundservice

Betalning

  • Hur kan jag betala mina biljetter?

    Onlinebokning

    Betalkort – betala med Visa eller Mastercard Swish - betala med Swish Swedbank Pay - Kreditfaktura och Delbetalning.

    Telefonbokning

    Betallänk - samma alternativ som via onlinebokning. Förskottsfaktura - Skillnaden på en förskottsfaktura och en vanlig Kreditfaktura är att förskottsfaktura måste betalas innan biljetterna skickas ut. För att kunna boka en förskottsfaktura måste det vara minst 10 bankdagar tills evenemanget äger rum som du önskar köpa biljetter till. Om det är mindre än 10 bankdagar så kan man välja på någon av de andra betalsätten ovan.

  • Kan jag handla på faktura?

    Ja, Showtic använder sig av Swedbank Pay som erbjuder Kreditfaktura och Delbetalning till utvalda föreställningar. Se respektive föreställningssidan för att veta om faktura erbjuds eller ej.

    Läs mer om Swedbank Pay här! Om man bokar via Showtics gästservice kan man i många fall även boka via förskottsfaktura - Skillnaden på en förskottsfaktura och en vanlig Kreditfaktura är att förskottsfaktura måste betalas innan biljetterna skickas ut.För att kunna boka en förskottsfaktura måste det vara minst 10 bankdagar tills evenemanget äger rum som du önskar köpa biljetter till.

  • Är det säkert att handla på showtic.se?

    Showtic är en del av Moment Group AB där produktionsbolagen 2Entertain och Wallmans Group ingår, koncernen äger och driver dessutom teatrar och arenor i Norden. Biljetterna som säljs på Showtic är därmed alltid förstahandsbiljetter direkt från produktionen, genom att köpa biljetter via Showtic handlar du med den officiella biljettleverantören. Showtic AB förmedlar biljetter, boende, transporter och/eller andra därmed förenliga produkter och tjänster för den ansvariga arenans/arrangörens/leverantörens räkning och är själv endast ombud. Alla frågor, önskemål och eventuella anspråk rörande biljetter, boende, transporter och/eller andra produkter och tjänster skall riktas direkt till arenan/arrangören/leverantören. Tjänsten innehåller länkar till webbsidor som underhålls av en tredjepart. På, och i användandet av, dessa webbsidor tillämpas villkor som sammanställts av tredjepart. Showtic ansvarar inte för andra parters webbsidor eller deras innehåll. För att en bokning skall ses som bekräftad måste betalning ske senast angiven betalningsdag till den mottagare som står angiven på bokningsbekräftelsen. Bokningsbekräftelsen skickas till den e-post som angavs vid bokningstillfället. Om du inte hittar bekräftelsen kan den automatiskt har hamnat i din skräppost. Om du inte fått någon bekräftelse inom 30 minuter kontakta oss på info@showtic.se och ange evenemanget du köpt biljett till samt namn, e-postadress och telefonnummer som angavs i bokningen.