Bokningar

Läs mer om bokningar

Kundservice

Måndag - fredag kl. 9:00 - 16:30 (lunchstängt kl. 12:00 - 13:00)

0771 - 13 43 00

Kundserviceformulär

Vi svarar på din fråga inom 48 timmar

Bokningar

  • Hittar du inte svar på din fråga och vill ringa eller maila?

    Showtic Gästservice kan hjälpa dig med alla frågor kring föreställningar som spelar på China Teatern, Oscarsteatern, Intiman, Vallarnas Friluftsteater, Hamburger Börs, Wallmans Oslo, Kungsportshuset, Wallman Köpenhamn, Golden Hits och Wallmans Stockholm.

    Maila på info@showtic.se eller ring 0771 - 13 43 00.

    Har du frågor kring föreställningar som spelar på andra arenor vänligen kontakta respektive arena

    Lisebergsteatern & Rondo: Liseberg 031 - 400 100 Cirkus: Biljettkassan på Cirkus 08 - 660 10 20 Lorensbergsteatern: Biljettkassan 031-708 62 00 Amiralen: Callcenter 0775-700 400

    Finns inte arenan du söker i lista kontakta arenan direkt.

  • Vad gäller för vidareförsäljning av biljetter?

    Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får inte användas kommersiellt. Det innebär att biljetter inte får inköpas och/eller vidare försäljas i kommersiellt syfte.

    Biljetter får inte heller erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Showtic och/eller den ansvariga arenan/arrangören/leverantören.

    Biljetter som ej är personliga kan man ge bort eller sälja om man ej kan besöka evenemanget.

  • Jag kan inte hitta min bokningsbekräftelse

    Bekräftelsemailet kan automatiskt har hamnat bland din skräppost. Om du inte hittar din bekräftelse där kontakta oss på info@showtic.se och skicka med ditt bokningsnummer samt namn, e-postdress och telefonnummer till den person som gjorde bokningen.

  • Vad har jag för ångerrätt vid köp?

    Bokningen är bindande när köpet har bekräftats. Showtic AB förmedlar biljetter, boende, transporter och/eller andra därmed förenliga produkter och tjänster för den ansvariga arenans/arrangörens/leverantörens räkning och är själv endast ombud. Alla frågor, önskemål och eventuella anspråk rörande biljetter, boende, transporter och/eller andra produkter och tjänster skall riktas direkt till arenan/arrangören/leverantören.

  • Kan jag avboka mina biljetter?

    Köpta biljetter eller showpaket återbetalas ej. Se vad som gäller om du har köpt ett om- och avbokningsskydd eller mySafetys Evenemangsförsäkring i bokningsvillkoren här.

  • Hur gör jag en grupp- eller företagsbokning för fler än 10 personer?

    vår sida för grupp- och företagsbokning kan du läsa mer och göra en bokningsförfrågan via vårt formulär.

  • Vad är maxantalet biljetter jag kan köpa hos er?

    På showtic.se kan man generellt köpa upp till 15 st biljetter online. Observera att det kan finnas undantag för vissa föreställningar och shower där det kan vara fler eller färre. Men via telefon hos Showtic Gästservice kan du köpa fritt antal biljetter utifrån tillgänglighet.

  • Hur lång tid innan föreställning ska man vara på plats?

    Det beror på vilken arena och vilken föreställning du bokat biljetter till. Se respektive arenasida för ytterligare information.

    För frågor gällande övriga arenor kontakta respektive arena.

  • Vad gäller för min hotellbokning?

    Har du frågor kring din hotellbokning kontakta hotellet direkt. Bokningsvillkoren för hotellbokningen är i enlighet med respektive hotells villkor och det är inget Showtic kan påverka.