Bokningar

Läs mer om bokningar på frågorna nedan!

Kundservice

Måndag - fredag kl. 9:00 - 16:30 (lunchstängt kl. 12:00 - 13:00)

0771 - 13 43 00

Kundserviceformulär

Vi svarar på din fråga inom 48 timmar

Skicka din fråga till kundservice

Bokningar

  • Jag kan inte hitta min bokningsbekräftelse

    Bekräftelsemailet kan automatiskt har hamnat bland din skräppost. Om du inte hittar din bekräftelse där kontakta oss på info@showtic.se och ange evenemanget du köpt biljett till samt namn, e-postadress och telefonnummer som angavs i bokningen.

  • Hur får jag min biljett?

    Det skickas alltid ett kvittomail till den e-postadress som anges i köpet. 

    Via detta kvittomail kan man ladda ned sina biljetter, med undantag för de dinnershows som ej har biljetter utan har ditt namn på listan när du kommer på plats.

    Vissa arenor erbjuder postleverans av biljetten när du gör ditt köp, då behöver detta val göras innan betalning sker för att du skall kunna motta dina biljetter hem till din brevlåda.

  • Kan jag omboka mina biljetter?

    Kontakta Showtics Gästservice för att kolla om just dina biljetter är ombokningsbara eller ej.

    Eller för att bli guidad till den arena du skall ta kontakt med för att få svar på denna fråga. info@showtic.se

  • Vad gäller för vidareförsäljning av biljetter?

    Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får inte användas kommersiellt. Det innebär att biljetter inte får inköpas och/eller vidare försäljas i kommersiellt syfte.

    Biljetter får inte heller erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Showtic och/eller den ansvariga arenan/arrangören/leverantören.

    Biljetter som ej är personliga kan man ge bort eller sälja om man ej kan besöka evenemanget.

  • Vad har jag för ångerrätt vid köp?

    Bokningen är bindande när köpet har bekräftats. Showtic AB förmedlar biljetter, boende, transporter och/eller andra därmed förenliga produkter och tjänster för den ansvariga arenans/arrangörens/leverantörens räkning och är själv endast ombud. Alla frågor, önskemål och eventuella anspråk rörande biljetter, boende, transporter och/eller andra produkter och tjänster skall riktas direkt till arenan/arrangören/leverantören.

  • Kan jag avboka mina biljetter?

    Köpta biljetter eller showpaket återbetalas ej. Se vad som gäller om du har köpt mySafetys Avbeställningsförsäkring i bokningsvillkoren här.

    Biljetter som ej är personliga kan man ge bort eller sälja om man ej kan besöka evenemanget.

  • Hur gör jag en grupp- eller företagsbokning för fler än 10 personer?

    vår sida för grupp- och företagsbokning kan du läsa mer och göra en bokningsförfrågan via vårt formulär.

  • Vad är maxantalet biljetter jag kan köpa hos er?

    På showtic.se kan man generellt köpa upp till 15 st biljetter online. Observera att det kan finnas undantag för vissa föreställningar och shower där det kan vara fler eller färre. Men via telefon hos Showtic Gästservice kan du köpa fritt antal biljetter utifrån tillgänglighet.

  • Hur lång tid innan föreställning ska man vara på plats?

    Det beror på vilken arena och vilken föreställning du bokat biljetter till. Se respektive arenasida för ytterligare information.

    För frågor gällande övriga arenor kontakta respektive arena.

  • Hittar du inte svar på din fråga och vill ringa eller maila?

    Showtic Gästservice kan hjälpa dig med alla frågor kring föreställningar som spelar på China Teatern, Oscarsteatern, Intiman, Vallarnas Friluftsteater, Höga Kusten Friluftsteater och Hamburger Börs

    Maila på info@showtic.se eller ring 0771 - 13 43 00.

    Har du frågor kring föreställningar som spelar på andra arenor vänligen kontakta respektive arena

    Lisebergsteatern & Rondo: Liseberg 031 - 400 100 Cirkus: Biljettkassan på Cirkus 08 - 660 10 20 Lorensbergsteatern: Biljettkassan 031-708 62 00 Amiralen: Callcenter 0775-700 400

    Finns inte arenan du söker i lista kontakta arenan direkt.