Kundtjänst

Här kan du hitta svar på flera av dina frågor!

 

Viktig information om Covid-19 och ditt besök hos oss

VIKTIG INFORMATION OM CORONAVIRUSET OCH DITT BESÖK PÅ TEATER, MUSIKALER OCH SHOWER SOM ERBJUDS PÅ SHOWTIC.  Här kan du läsa den senaste informationen kring våra föreställningar och vad som gäller kopplat till Coronaviruset. Du kan även läsa mer om hur arenor och teatrar anpassar sin verksamhet och återöppning enligt rådande restriktioner här >>

Vad gäller för vidareförsäljning av biljetter?

Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får inte användas kommersiellt. Det innebär att biljetter inte får inköpas och/eller vidareförsäljas i kommersiellt syfte. Biljetter får inte heller erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Showtic och/eller den ansvariga arenan/arrangören/leverantören. Om föreställningen har restriktioner för antal biljetter per köp och kund får maxantalet inte överskridas.

Hittar du inte svar på din fråga och vill ringa?

Showtic Gästservice kan hjälpa dig med alla frågor kring föreställningar som spelar på China Teatern, Oscarsteatern, Intiman, Hamburger Börs, Golden Hits och Wallmans. Maila på info@showtic.se eller ring 0771 - 13 43 00.

Har du frågor kring föreställningar som spelar på andra arenor vänligen kontakta respektive arena;
Lisebergsteatern & Rondo: Liseberg 031 - 400 100

Cirkus: Biljettkassan på Cirkus 08 - 660 10 20

The Theatre: Gothia Towers - The Theatre 031-750 88 40

Lorensbergsteatern: Biljettkassan 031-708 62 00
 

Hur får jag min biljett?

Vi erbjuder olika sätt för dig att få dina biljetter:

  • skriv ut bokade biljetter på egen skrivare s.k. print@home
  • hämta ut bokade biljetter i arenans biljettkassa
  • få de hemskickade direkt till din brevlåda

Jag kan inte hitta min bokningsbekräftelse

Bekräftelsemailet kan automatiskt har hamnat bland din skräppost. Om du inte hittar din bekräftelse där kontakta oss på info@showtic.se och skicka med ditt bokningsnummer samt namn, e-postdress och telefonnummer till den person som gjorde bokningen.

Vad har jag för ångerrätt vid köp?

Bokningen är bindande när köpet har bekräftats. Showtic AB förmedlar biljetter, boende, transporter och/eller andra därmed förenliga produkter och tjänster för den ansvariga arenans/arrangörens/leverantörens räkning och är själv endast ombud. Alla frågor, önskemål och eventuella anspråk rörande biljetter, boende, transporter och/eller andra produkter och tjänster skall riktas direkt till arenan/arrangören/leverantören.

Kan jag avboka mina biljetter?

Köpta biljetter eller showpaket återbetalas ej. Se vad som gäller om du har köpt ett om- och avbokningsskydd eller mySafetys Evenemangsförsäkring i bokningsvillkoren här .

Hur gör jag en grupp- eller företagsbokning för fler än 10 personer?

vår sida för grupp- och företagsbokning kan du läsa mer och göra en bokningsförfrågan via vårt formulär.

Vad är maxantalet biljetter jag kan köpa hos er?

På showtic.se kan man generellt köpa upp till 15 st biljetter online. Observera att det kan finnas undantag för vissa föreställningar och shower där det kan vara fler eller färre. Men via telefon hos Showtic Gästservice kan du köpa fritt antal biljetter utifrån tillgänglighet.

Hur lång tid innan föreställningen ska man vara på plats?

Det beror på vilken arena och vilken föreställning du bokat biljetter till. Se respektive arenasida för ytterligare information.

Information om tider finns också på den aktuella föreställningssidan.

Vad gäller för min hotellbokning?

Har du frågor kring din hotellbokning kontakta hotellet direkt. Bokningsvillkoren för hotellbokningen är i enlighet med respektive hotells villkor och det är inget Showtic kan påverka.

Hur gör jag om jag vill få Showtics nyhetsbrev?

Med vårt nyhetsbrev får du senaste nytt från Showtic samt erbjudanden och nöjestips

Hur avregistrerar jag mig från Showtics nyhetsbrev?

Om du inte önskar motta Showtics nyhetsbrev avregistrerar du dig enkelt direkt via länken längst ned i mailet. Eller klicka här

Kan jag köpa presentkort?

Ja, presentkort finns att köpa. Läs mer och köp presentkort här >>

Hur betalar jag med presentkort?

Presentkortet kan utnyttjas till utbudet på Showtic.se, på föreställningar som spelas på följande arenor; China Teatern, Oscarsteatern, Vallarnas friluftsteater, Intiman, Hamburger Börs, Golden Hits och Wallmans Stockholm. Presentkortet kan också användas som betalmedel på restaurangerna Golden Hits, Hamburger Börs och Wallmans Stockholm. Du kan använda presentkortet som betalmedel via onlinebokningen eller via telefonbokningen hos Showtic Gästservice. Vid betalning uppger du presentkortsnumret som finns på baksidan av kortet eller vid digitalt presentkort på PDF-presentkortet. Läs mer om Showtics presentkort här >>

Kan jag använda presentkortet till allt som säljs på Showtic.se?

Showtics presentkort (oavsett motiv) kan användas till föreställningar och shower som spelar på följande arenor; China Teatern, Oscarsteatern, Intiman, Vallarnas friluftsteater, Wallmans Stockholm, Golden Hits, Hamburger Börs samt Lisebergsteatern (endast telefonbokning via Liserberg). Läs mer om presentkort och var de gäller här >>

Är det säkert att handla på Showtic.se?

Showtic är en del av Moment Group AB där produktionsbolagen 2Entertain och Wallmans Group ingår, koncernen äger och driver dessutom teatrar och arenor i Norden. Biljetterna som säljs på Showtic är därmed alltid förstahandsbiljetter direkt från produktionen, genom att köpa biljetter via Showtic handlar du med den officiella biljettleverantören. Showtic AB förmedlar biljetter, boende, transporter och/eller andra därmed förenliga produkter och tjänster för den ansvariga arenans/arrangörens/leverantörens räkning och är själv endast ombud. Alla frågor, önskemål och eventuella anspråk rörande biljetter, boende, transporter och/eller andra produkter och tjänster skall riktas direkt till arenan/arrangören/leverantören. Tjänsten innehåller länkar till webbsidor som underhålls av en tredjepart. På, och i användandet av, dessa webbsidor tillämpas villkor som sammanställts av tredjepart. Showtic ansvarar inte för andra parters webbsidor eller deras innehåll. För att en bokning skall ses som bekräftad måste betalning ske senast angiven betalningsdag till den mottagare som står angiven på bokningsbekräftelsen. Bokningsbekräftelsen skickas till den e-post som angavs vid bokningstillfället. Om du inte hittar bekräftelsen kan den automatiskt har hamnat i din skräppost. Om du inte fått någon bekräftelse inom 24 timmar kontakta oss på info@showtic.se och skicka med ditt bokningsnummer samt namn, e-postdress och telefonnummer till den person som gjorde bokningen.

Kan jag handla på faktura?

Ja, Showtic använder sig av Swedbank Pay som erbjuder Kreditfaktura och Delbetaning till utvalda föreställningar. Se respektive förställningssidan för att veta om faktura erbjuds. Läs mer om Swedbank Pay här >>

Hur kan jag betala mina biljetter?

Via onlinebokning:

  • Betalkort – betala med Visa eller Mastercard
  • Via internetbank – betala via din bank med din bankdosa
  • Swish - betala med Swish
  • Swedbank Pay - Kreditfaktura och Delbetalning.
Via telefonbokning:
  • Betallänk - samma alternativ som via onlinebokning.
  • Bank-Giro – Finns som alternativ för de som bokar biljetter över telefon via Showtic Gästservice. När överföringen mottagits skickas biljetterna.
  • Förskottsfaktura - Skillnaden på en förskottsfaktura och en vanlig faktura är att den måste betalas innan biljetterna skickas ut.

Ring oss

0771 - 13 43 00

Måndag–fredag kl. 9:00 –16:30 (lunchstängt kl. 12:00 - 13:00)

Maila kundtjänst

info@showtic.se

Vi svarar på ditt mail inom 48 timmar.